– VIOs mål er å samle all magasinjournalistikk i Norden på en felles digital plattform. Der vil brukere få ubegrenset tilgang til magasininnhold gjennom et månedlig abonnement. Dette gjør det enklere for brukere som ikke vil forholde seg til flere abonnementer, både print og digitalt, ha flere innlogginger og ha flere apper. Dagens medieforbrukere ønsker å ha alt de vil lese på ett sted! Tilgjengelig hvor som helst, når som helst og på alle deres digitale flater, forklarer Agnes Dyvik, daglig leder i oppstartbedriften Vio.

Nå er betaversjonen av Vio lansert. Hvordan har dette gått så langt?
– Vi har endelig lansert en lukket beta med innhold fra 12 innholdsleverandører som vi tester med 700 brukere. Hittil har det gått veldig bra! Det morsomme er alle tingene som oppstår som man ikke har tenkt ut på forhånd og ikke er forberedt på – det er slike ting man lærer mest av. Og så er det viktig å jobbe med brukere så tidlig så mulig – å jobbe iterativt og lean. På denne måten får man tilbakemeldinger om hva brukeren faktisk ønsker og man slipper å bruke masse tid på å utvikle noe folk ikke vil ha. Det er tross alt de som skal betale for produktet!

Team Vio
F.v. André Wærness-Vold, Agnes Dyvik og Mari Hæreid

Fortell litt om planer og mål dere har videre for plattformen.
– Planen er å fortsette å brukerteste plattformen fremover, for å avdekke hva som gir den aller beste brukeropplevelsen og hvordan vi kan imøtekomme brukernes ønsker. Dette vil være hovedfokuset utover høsten, parallelt med å inngå kommersielle samarbeidsavtaler med innholdsleverandører som ønsker å distribuere innholdet sitt på VIO når vi lanserer i starten av 2016. Dette er det store målet, og innen den tid håper vi at så mange som mulig vil melde seg som første brukere av VIO! I løpet av høsten vil vi også være på utkikk etter erfarne og relevante mentorer som kan rådgi oss innenfor strategi og finansiering.

Har dere mottatt noen konkrete tilbakemelding fra brukere?
– Ja, svært mange benytter seg av chat-tjenesten i produktet, hvor de kan kommunisere med oss og skrive ned alt de tenker når de bruker produktet. I tillegg har vi workshops og intervjuer med brukere som gir oss mer detaljerte tilbakemeldinger. Vi har fått mye positiv feedback fra testbrukerne, samt flere forslag til forbedringer. Så vi jobber kontinuerlig med forbedring av produktet, og implementering av brukerens ønsker. Samtidig jobber vi også med å integrere flere funksjoner. Det er veldig gøy å jobbe med produktet nå som så mange bruker det, og spesielt gøy med alle de positive tilbakemeldingene. Dette er tydeligvis et produkt folk vil ha!

Hva slags modell ser dere for dere ifht betaling / økonomi?
– Brukere vil kunne ha et månedlig abonnement, som starter etter en 30 dagers gratisperiode der de kan prøve ut produktet. Disse abonnementsinntektene vil vi dele mellom oss og innholdsleverandørene, basert på lesemønsteret til hver enkelt leser. Vi prøver å få til en mest rettferdig fordeling som mulig, og ønsker at innholdsleverandørene skal bli lønnet for det gode journalistiske innholdet de leverer.

Hvordan har rekrutteringen gått – har dere fått på plass ny medarbeider?
– Rekruttering av nye medarbeidere er en veldig spennende prosess, og også veldig utfordrende. Når man er et lite team, vil et nytt teammedlem ha mye å si for dynamikken. Så det er viktig å bruke god tid på å finne de rette menneskene. Vi har hatt flere interesserte, men er stadig på jakt etter flere. Så hvis noen er interesserte i å møte oss så ta kontakt! Send en mail til agnes@readvio.com.

 

Les også: http://www.3in.no/startupene-vokser-og-det-jaktes-nye-talenter/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here