Altshop vant Nordic Crowdfunding-pris: Samlet inn over 2 millioner kroner

Altshop vant Nordic Crowdfunding-pris: Samlet inn over 2 millioner kroner

5

Under en prisutdeling i Helsinki denne uken gikk norske Altshop av med seieren i kategorien for beste crowdfunding-kampanje i Norden etter å ha samlet inn hele 2 012 000 kroner fordelt på 38 investorer.

(InnoMag opplyser at Digital Insight, som eier InnoMag, har investert i selskapet.)

Crowdfunding-konferansen i Helsinki var den største av sitt slag noensinne i Norden, og brødrene Dreyer og deres bedrift Altshop gikk av med seieren i kategorien Best Independent Equity Crowdfunding Campaign. Kampanjen ble utført gjennom det norske crowdfunding-selskapet SparkUp, og i salen satt 150 startups, investorer og representanter for  andre crowdfunding-selskaper.

– Vi er veldig stolte og glade over å ha blitt kåret til vinner i finalen for beste Crowdfunding-kampanje i Norden. Slikt gir inspirasjon til videre satsning, sier gründer og daglig leder Kjetil Dreyer i en kommentar.

Girer opp for ytterligere vekst

Altshop, som er medlem av Innobørs og har blitt omtalt i InnoMag tidligere, driver med salg av produkter rettet mot helhetlig livsstil, helse og velvære, og sikter seg inn på å være den ledende aktøren i Norden på området. De har også ambisjoner om å vokse seg ut i resten av Europa.

– Vi runder 10 års jubileum i år, så du kan trygt si at dette er en pris vi har kjempet for. 2017 ser ut til å bli et godt år for oss, og vi girer nå opp for å utnytte muligheter i et svært så spennende marked!

Altshop ble grunnlagt hjemme på kjøkkenbenken til de to brødrene Dreyer.

– Vi har tilbrakt utallige timer de første årene med å pakke varer hjemme på kjøkkenbenken inntil vi ble for store til å gjøre dette selv. Med 30% årlig vekst nær sagt uten å bruke penger på markedsføring har vi nå nådd ti millioner i omsetning, et nivå som gjør det nødvendig å skalere veksten for å vokse videre.

Vil bli best i Europa

– Målet er at Altshop skal innta posisjonen som Europas prefererte nettshop for alle som er opptatt av sunn mat og optimal energi – og at vi i løpet av de neste årene når 100 millioner i omsetning i Norge alene med sunn og grønn bunnlinje.

Hvor står selskapet i dag i forhold til denne målsetningen?

– Vi er i en fase der vi nå ønsker å få med en mer betydelig
samarbeidspartner som kan være med på å bringe dette til neste nivå.

– Som gründere ønsker vi nå å slippe til nye ressurser med spisskompetanse, og vi er inneforstått med at det innebærer å gi slipp på noe av den kontrollen vi har hatt siden starten. Det handler om å bygge en markedsleder som kan bli med på den videre ekspansjon sammen med meg og min bror, avslutter han.

5 COMMENTS

  1. Under ebola-utbruddet i Afrika kom Kjetil Dreyer med flere påstander om ebola.
    En av dem var at sølvvann kjapt ville eliminere utbruddet.
    En mann kontaktet Dreyer og gav ham et tilbud som en gang for alle ville bevist om sølvvannet hans virker. Han tilbød seg å kjøpe hele lageret hans med sølvvann, samt betale reise og opphold for både seg selv og Dreyer til områdene som var rammet av ebola.
    Der skulle de gi sølvvann til de rammmede.
    Dreyer svarte aldri på henvendelsene hans.
    Istedenfor blokkerte han mannen på Facebook. For en tid siden blokkerte han også meg.
    I Norge er alternativ medisin en milliardindustri.
    Så jeg forstår godt at brødrene Dreyer ønsker seg en bit av den kaken.
    Og jeg kan også forstå at investorer blir trukket mot dette konseptet. For det er inntjeningsmuligheter.
    Men husk på at det de selger er udokumentert kvakksalveri.
    Dreyer ville jo ikke være med til Afrika for å kurere ebola.
    Man kan jo lure på hvorfor!

  2. Når investorer som skal vurdere Altshop skal gjøre sin due diligence inviterer jeg dem til selv å sjekke hva vi har skrevet om Altshop og Dreyer. Et sted å begynne kan være denne tråden på Skepsisforumet: http://skepsis.no/forum/index.php/topic,120.0.html
    Kan også anbefale denne – om Himalayasalt: http://www.skepsis.no/?p=903
    Lege Pernille Nylehn har en utmerket blogg hvor Kjetil Dreyer er omtalt: https://perpelle.net/?s=Dreyer&submit=Søk
    Er det et selskap med tvilsomt forhold til oppblåst markedsføring og salg av tvilsomme produkter så er Altshop ledende. Brødrene Dreyer har konkurser bak seg og er kjent for å spre de mest spekulative pseudovitenskapelige kilder som tenkes kan.
    Nei takk.

LEAVE A REPLY