Home Biz Spotify utvider plattformen: Skal selge sminke til musikkfansen

Spotify utvider plattformen: Skal selge sminke til musikkfansen

0

 Formålet er å gi artistene flere muligheter til å tjene penger på plattformen.

Det melder Tech Crunch.

Streaming-giganten, som er estimert til å være verdt hele 16 milliarder dollar, utvider nå plattformen sin og muliggjør for at artister kan selge skjønnhetsprodukter på sin side.

Først ut er makeup-artist Pat McGrath som har inngått et samarbeid med artist Maggie Lindemann. Gjennom integrasjon med Merchbar, Spotifys varehandelpartner, skal McGrath selge sitt sminkemerke Pat McGrath Labs, på Lindemann sin artist-side på Spotify, slik at fansen kan shoppe “looken” hennes ved hjelp av få tastetrykk.

– Jeg er beæret over å være Pat McGrawths nyeste muse. Shop min McGrath-look på Spotify, skriver Lindemann på sin Instagram-konto.

Tech-entustiast McGrath, som blir beskrevet av Vogue som en av verdens mest innflytelsesrike kvinner innen skjønnhetsindustrien, sier følgende om det nye samarbeidet:

– Skjønnhet, mote og musikk har vært linket til hverandre siden 1960-tallet. I den digitale epoken av sminke, hvor fans ønsker å bli øyeblikkelig tilfredstilt, har jeg alltid ønsket å nå dem der de er mest engasjert. Samarbeidet med Spotify betyr derfor mye,  fordi det knytter skjønnhet og musikk sammen på en helt ny måte. Jeg er begeistret over å se at det endelig skjer”.

Begeistret er også Jordan Gremli, Head of Artist and Fan development i Spotify:

– Maggie Lindemann er en utrolig spennende ung artist med over syv millioner fans fra hele verden som lytter på musikken hennes hver måned på Spotify. I partnerskap med Pat McGrath skal de tilby skjønnhetsprodukter på en ny og innovativ måte ved å kommunisere med fansen på stedet der de allerede går for å høre musikken hennes.

Spotify vil dog i første omgang ikke tjene penger på salgene, men utvidelsen vil unektelig hjelpe streaming-giganten med å bygge et økosystem av brukere og markedsførere, som igjen vil kunne bringe dem ett skritt nærmere målet deres om å bli verdens tredje største markedsfører etter Google og Facebook.