Onsdag kveld denne uken ble vinnerne av Netthandelsprisene 2022 kåret under Brings prisutdeling på Sentralen i Oslo. 

For 17. år på rad deler Bring ut Netthandelsprisene der landets nettbutikker blir grundig testet og vurdert. Nytt av året er at nettbutikkene ble delt inn i tre kategorier basert på omsetning.

Kategori “liten”

I kategorien «liten» var det veskebutikken Hippi Grace som stakk av med prisen. De slo Linda Johansen og Supernerds på mållinjen.

– Med begrensede midler og mye entusiasme har Hippi Grace klart å skape en fantastisk kjøpsopplevelse fra A til Å. De har kontroll på hele verdikjeden og et fokus på bærekraft som burde inspirere de små nettbutikkene, sier juryleder og direktør marketing i E-handel og Logistikk i Posten Norge, Kristin Dahl Hoffmann.

Kategori “medium”

I årets nye kategori; «medium» var det den svenske nettbutikken Care of Carl som vant, foran Apotera og Carlings.

– Care of Carl har klart å bygge en merkevare som leverer kvalitet og service. De har lynrask levering og fantastisk kundeservice. De gir sine kunder en eksklusiv følelse som bevares hele veien, begrunner juryleder Hoffmann.

Kategorien “stor”

For de aller største nettbutikkene i kategorien «stor» er det Oda som er vinneren etter at de snek seg forbi Get Inspired og Fjellsport.

– Oda har en perfeksjonisme i alt de gjør. Kunden står alltid i fokus og det sørger for at hverdagen faktisk blir enklere. Kundeservice er alltid tilgjengelig, superraske og ingenting er noensinne et problem. Fleksibiliteten Oda viser gjør at de er årets nettbutikk for oss, sier Hoffmann.

Vant hederspris

I tillegg ble daglig leder i Get Inspired, Sindre Landevåg hedret med prisen «Årets veiviser» for sitt arbeid med å forbedre ikke bare sin egen nettbutikk, men også dele erfaringer og råd med andre i bransjen.

– Get Inspired er kåret til årets nettbutikk hele tre ganger tidligere i tillegg til en rekke nominasjoner og pallplasseringer. De har i alle år ligget i front på brukervennlighet, fantastisk kundeservice og lynrask levering. Sindres og Get Inspireds arbeid bør være et forbilde for alle som jobber med nettbutikker i Norge, avslutter Hoffmann.