Hvordan bruke “Vine”?

Fra 140 tegn på Twitter til 6 sekunders videosnutter på Vine. Det stadig mer populære sosiale mediet har tatt verden med storm. Selv med sine 40 millioner brukere følger ikke norske bedrifter etter. Nå har du sjansen til å være tidlig ute!


På Vine treffer du “the early adaptors”. Det litt over ett år gamle sosiale mediet startet å utfordre brukerne sine ved å gi dem bare seks sekunder med video. Resultatene er kreativitet i høygir, men det sosiale mediet er ikke bare for private komikere.

Her er noen gode eksempler på hvordan Vine kan brukes i bedriftssammenheng

 1. Påvirkende markedsføring

Med 1% regelen i bakhodet (90% konsumerer, 9% kopierer og 1% skaper innhold) er mulighetene store for å samarbeide med noen av Vines største stjerner, på den måten kan ditt selskap bli synlig for millonervis av unge potensielle kunder!

Den nåværende kongen av Vine heter Nash Grier og har hele 8 millioner følgere.

En av Norges “twitterkonger”, KongHalvor har 161 000 følgere og Viner for sjokolademelkprodusenten Cocio:

 

2. Vis kunden hvordan det ser ut “behind the scenes”

Gi kunden innsikt i hvordan dere jobber, hvordan ser kontoret ut, har dere en kul maskot å vise frem? Slik gjør den amerikanske “The Weather Channel” det:  

3. Slik gjør du det videoer

Må produktet du selger settes sammen eller settes opp? Vis kundene hvordan man gjør det med en Vine! Hashtags(#) er også høyaktuelle på Vine (Det er jo trossalt Twitters lillebror). #Howto er også en av de mest brukte hashtaggene på Vine! Lowes er sammenliknbart med Clas Ohlson eller Jernia og blir sett på som gode forbilder på Vine. Her er en #howto: 

 

4. Stop-Motion reklame

Skap en kreativ og kul reklame på Vine med #StopMotion.

 

5. Vis frem produkter

Har du et kult, nytt produkt eller har produktet en funksjon ikke alle er klare over? Vis det frem på Vine!

 

6. Prat med kundene dine!

Facebook og Twitter har blitt sosiale medier hvor forbrukere forteller hvor kjip du er til resten av verden. Vine er fortsatt useriøst og moro, slå av en prat med kundene dine og still dem spørsmål eller ta kundeservicen over  Vine!

7. Kjør kule konkurranser!

Få Vinere til å engasjere seg ved å lage konkurranser med din hashtag!

Nedenfor er et bidrag til kleskjeden “Urban Outfitters” sin konkurranse, hvor de med den kuleste sko-videoen vant kule premier.

 

Tips oss

Har du et godt tips til en sak vi bør skrive om? Send ditt tips til post@innomag.no!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Translate »