Ukens gründercase i InnoMag er resultatet av et nachspiel – og har globalt potensial!

Kristian Henrik Svindal (39) tok grep og samlet nachspieldeltagerne til en vennskapelig quiz, – quizen ble etter hvert så populær at takarbeideren gikk i gang med å lage en app som nå er klar for betatestere. Verdensmarkedet for denne type løsninger er formidabelt, noe norske Kahoot allerede har oppdaget.

Vår Quizmaster er av det kreative slaget og han har tenkt godt gjennom og lanserer nå en løsning der idrettslag og andre organisasjoner kan bruke løsningen til å tjene litt ekstra penger.

–  Det er selvsagt helt greit å selge dopapir, men kanskje mer moro å lage quiz, og kanskje holde quiz i forsamlinger. Løsningen er brukervennlig og innebærer både at man lærer og samtidig kan tjene penger – kall det gjerne kunnskapsbasert verdiskapning i praksis, smiler Kristian.

På vårt spørsmål om selsksapets ambisjoner er Kristian tydelig på at målet er å nå 10 000 000 brukere i løpet av 2021, – og forretningsmodellen er enkel nok. QuizzWizz ønsker at brukerne skal bruke, og gjerne lage og eventuelt kjøpe og selge kvalitetsquiz, slik at både de og vi kan tjene litt. Vi vil også ha forskjellige abonnementsløsninger for de som ønsker litt mer ut av plattformen, men planen er at det skal være gratis å bruke så langt det er mulig.

På vårt spørsmål om hva som er det mest unike med løsningen er Kristian litt i tvil, men lander på følgende to fordeler;

-Vi har et system som gjør det mulig å starte ligaer. Her kan for eksempel ulike puber og restauranter i Norge få ferdige quiz de kan holde. Gjestene konkurrerer med hverandre lokalt, og resultatet fra beste laget representerer puben/restauranten mot andre puber og restauranter. En gang i året kan vi arrangere et mesterskap, der vi samler de beste pubene og restaurantene, og streamer quizen ut til resten av deltagerne slik at de som ønsker kan følge med.

Alternativt er det vår «Marketing Tools» funksjon som mange av våre tidlige brukere liker, i praksis en markedsføringsløsning som i form av quiz øker kjennskapen til bedriften. Bedriften velger så en eller flere premier til spillerne. Vi tror dette vil kunne bli populært og vår løsning dekker dette på en god måte allerede.

Vi spør gründeren om han har noen ønsker for høsten og svaret kommer uten nøling;

-Vårt håp er at riktig mange kunnskapstørste nordmenn i løpet av høsten laster ned løsningen og liker det de ser, og at mange også oppdager at de kan sikre seg en liten ekstrainntekt ved å lage gode quiz. Vi ønsker at QuizzWizz kan gjøre en positiv forskjell både i Norge og ellers i verden. Vi tar også gjerne en samtale med en eller flere erfarne investorer som ser potensialet i QuizzWizz, avslutter Kristian og legger til – det hårete målet vårt er å få like mange brukere innen utgangen av 2025 som Kahoot har i dag.

Gründeren har ambisjoner, ingen tvil om det!

Vi i InnoMag ønsker lykke til!

PS! Er du interessert i å høre mer eller ønsker å bli en demobruker er det bare å besøke www.QuizzWizz.no eller lese mer på www.innobørs.no