Future Labs som representerer innovasjonsprosesser for bedrifter, holdt forrige helg sin første offisielle workshop med fokus på unge og talentfulle mennesker. Målet var innsiktsinnhenting og konseptutvikling for å skape en ny forståelse av «millennials»-generasjonen.

«Formålet er å hjelpe den yngre generasjonen for å nå sine mål og drømmer. Dette krever en kontinuerlig utvikling. I dagens samfunn har vi ofte tilgang på all nødvending kunnskap, men vi mangler vilje og evne til å ta den i bruk,» uttalte Future Labs Director, Didrik Strøhm.

Future Labs oppsto som et direkte svar på behov hos bedrifter som ønsker å forstå den yngre generasjonen. «Fremtidens business er vinn-vinn situasjoner, og det skapes gjennom verdi for bedrifter, utvikling av de unge og at vi får fortsette å spre innovasjonskunnskap og lederutvikling over hele verden fra tidlig alder,» uttalte daglig leder i Future Leaders, Elin Nøvre.

Fem ulike grupper var påmeldt Future Labs Workshop for å løse oppgaven introdusert av Santander Consumer Bank. Teamet kalt Project X presenterte en interaktiv digital plattform preget av gamification og psykologi, og stakk dermed av med førstepremien og flybilletter til London.

12375386_10204201567839043_1291121534_o
Project X

«Det er en så stor driv og vilje i de unge menneskene. De har en helt annen måte å jobbe på enn hva vi er vandt til, som inspirerer frem mange nye ideer og tanker. Det gir oss en helt annen måte å se ting på, og det gjør mye med kreativiteten og viljen vår,» uttalte Strategic Business Developer i Santander Nordic, Hanna Ivarsson.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here