Dette vil investoren vite!

Her er Jennifer Vessels 4 råd til hva investoren faktisk bryr seg om. Vessels er gründer av Next Step og engasjerer seg for at norske gründere skal finne veien over til Silicon Valley. Sammen med investor, Eva Bjørseth, presenterer de to fire punkter som gründeren bør ha klart definert før de tar kontakt med en eventuell investor.

 

1. Hvilket problem løser du? Gi gjerne eksempler. Gi investoren innsikt og forståelse for problemet din ide vil løse. Målet er at investoren skal se at det er et uløst behov der ute.

2. Løsningen på problemet. Hva er din idé, og hvorfor er den unik? Forklar ideen på enklest mulig måte. Du trenger ikke å fortelle om tekniske detaljer, det kan komme inn ved en senere anledning;

3. Forretningsmodell. Investorer gir ut penger med mål om å få mer tilbake. Hvordan skal du tjene penger, og hvor lang tid vil det ta før det ruller penger inn på konto?

4. Hvilke muligheter eksisterer? Gi innsikt i ditt markeds størrelse, hvorfor timingen er riktignog revenue. Pass på at denne informasjonen er korrekt, og at den kommer fra sikre kilder. Gjør gjerne undersøkelsene selv.
Disse punktene er overførbare til en pitch man kan presentere for partnere og kunder, men må selvsagt skreddersys deretter.

Tips oss

Har du et godt tips til en sak vi bør skrive om? Send ditt tips til post@innomag.no!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Translate »