Det var stor stemning da Gullenken 2016 ble presentert under Social Media Days konferansen idag. Gullenken er kommunikasjons-bransjens gjeveste pris å vinne innen sosiale medier.

Her er vinnerne:

Årets Sosiale Medier Personlighet

Jury: – Innen sosiale medier bransjen er det hvert år enkeltpersoner som peker seg ut på en helt spesiell måte. De gjør en jobb på vegne av seg selv, fremtidens kommunikasjon, og for bransjen. Hvem fortjener – nå – denne gjeveste prisen av dem alle, som bare deles ut til én person i året?

Vinner: Ida Aalen

FullSizeRender (1)

– Jeg trodde ikke at jeg skulle vinne idag, uttalte Aalen. – Nå har jeg egentlig ikke noe fornuftig å komme med, men sjekk gjerne Twitter´en min etterpå.

I 2015 utga Ida boka «Sosiale medier» på Fagbokforlaget, til strålende anmeldelser. Boken er forskningsbasert og blottet for synsing om sosiale medier, og er i dag pensum på blant annet BI, UiO, UiB og NTNU.

FullSizeRender (1)

Årets beste Facebook page

3 finalister: IKEA, Politihøgskolen, BBC Brit Norge

Vinner: Politihøgskolen

– Facebook-siden har bidratt til et rekordhøyt søkertall til Politihøgskolen, en økning på 21%, uttalte konferansier Nils Petter Nordskar.

Årets overraskelse i sosiale medier

Finalister: NRK Innafor, NRK Line jorda rundt, Trym Stene Sosiale Medier Eliten, COOP Secret Coffee Shop

Vinner: NRK Line jorda rundt

– Vi har beveget oss på litt ukjent territorium her, men det er veldig inspirerende. Vi har lært mye, og skal fortsette å prioritere sosiale medier selv om vi egentlig jobber med TV, sa Gisle Gjevestad Agledahl fra NRK.  

Årets sosiale medier ildsjel

Finalister: Gisle August Gjevestad Agledahl, Astrid Valen Utvik, Ida Serneberg

Vinner: Astrid Valen Utvik

– Jeg er litt sentimental nå kjenner jeg, sa Utvik og takket både juryen og ektemannen.

Astrid Utvik og Line Elvsåshagen fra "Line Jorda Rundt" med hver sin pris.
Astrid Utvik og Line Elvsåshagen fra “Line Jorda Rundt” med hver sin pris.

 

Årets sosiale medier merkevare/virksomhet

3 finalister: Kondomeriet, Helsedirektoratet, Visma Community

Vinner: Helsedirektoratet

Årets beste enkeltkampanje i sosiale medier

Finalister: Line jorda rundt, NRK Innafor, Gjensidige Trygg Trafikk: Hold Fokus

Vinner: NRK Line jorda rundt

Årets sosiale medier fagmiljø

Finalister: Fanbooster, Trigger, DNB

Vinner: Trigger

Årets beste kundeservice i sosiale medier

Finalister: Altibox, Opera software, Telenor

Vinner: Altibox

Årets sosiale medier rådgiver

Finalister: Erik Holm, Christian Kamhaug, Gisle Gjevestad

Vinner: Christian Kamhaug

Årets beste tweet

Finalister: Kjetil Alstadheim, Johan Golden, Bjørn Eidsvåg

Vinner: Johan Golden

FullSizeRender (2)

 

 

InnoMag fortsetter å dekke konferansen imorgen. 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here