Gründer skal knuse indisk tabu

Dette er historien om hvordan en uutdannet indisk gründer både skal fylle et essensielt kvinnelig behov, og samtidig endre en av verdens mest unike kulturer.

Det er få ting som fortsatt er like tabubelagte som “menstruasjon” i India. Det er forøvrig ikke noe vi kvinner liker å skryte av i Norge heller. Faktumet er at det i India kun er 7 % av Indias kvinnelige befolkning som har tilgang til menstruasjonsprodukter.

Gründer Arunachalam Muruganantham forteller at bekjente begynte å gå i sirkel for å unngå ham etter at han startet det han selv kaller “Low cost sanitary pads movement”.

Lager film

Sammen med produsent Amit Virmani har de laget filmen “Menstrual Man”, en 63 minutter lang dokumentar om Murugananthams reise.

Se den lattermilde gründeren fortelle kortversjonen i traileren nedenfor:

Menstrual Man – Trailer from Amit Virmani on Vimeo.

Tips oss

Har du et godt tips til en sak vi bør skrive om? Send ditt tips til post@innomag.no!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Translate »