Svenske Epicenter ekspanderer til Oslo og åpner et innovasjonshus på 8.000 kvadratmeter i Pilestredet 33.

Epicenter Oslo er opprettet for etablerte selskaper som ønsker å utvikle sine digitale ferdigheter, og raskt voksende digitale selskaper som har kommet seg ut av inkubatorfasen.

Oslo Areal og Epicenter har i fellesskap utviklet en visjon for å skape et digitalt innovasjonsmiljø i verdensklasse, der medlemskap gir tilgang til samarbeid, innovasjons- og vekstlaboratorier, kunnskapsformidling, arrangementer og smarte arbeidsplasser.

– Aldri har behovet for digital innovasjon og åpenhet for å prøve nye ting vært større. Vi er derfor svært glade for at Epicenter valgte å samarbeide med oss på nettopp dette prosjektet. For oss føltes det helt riktig å være med på å skape en slik arena for medlemmene, sier Mona Ingebrigtsen, administrerende direktør i Oslo Areal i en pressemelding.

Norge har de siste årene økt investeringene i start- og scaleups dramatisk, og Epicenters fokus på digital innovasjon og vekst passer godt til dagens norske marked, tror operasjonssjef i Epicenter Oslo, Peter Jetzel.

– Epicenter blir et dynamisk, innovativt miljø hvor vår erfaring med samarbeid, læring og fleksible arbeidsplasser er en del av tilbudet. Dette har vi stor tro på at kan spille en ny og viktig rolle for næringslivet i Oslo, sier han.

Rema 1000 og Bertel O. Steen flytter inn


Pilestredet 33 gjennomgår disse dager en fullstendig transformasjon med nytt interiørdesign og ny arkitektur. Av medlemmer som er klare for å flytte inn i finner vi blant annet Fjong, Rema 1000, Bertel O. Steen, Ergo Ego, Digital Opptur, Resultat Nordics og Optin Bank.

– Vi ønsker å være ledende i utviklingen av vår bransje. For å lykkes med det må vil tiltrekke oss de beste hodene og jobbe sammen med andre, sier Bjørn Maarud, konsernsjef Bertel O. Steen AS.