I takt med at vi oversvømmes av en stadig økende flom av data, stiger virksomhetenes muligheter til å behandle deg og meg på en mer human måte. Få utnytter potensialet.

(Innlegget er presentert på vegne av det norske søkeselskapet Comperio).

Jakten på de gode digitale kundeopplevelsene krever god innsikt i egne data, og særlig innsikt i kundenes brukermønstre viser seg å være god butikk. Vi har satt oss ned med Ole-Kristian Villabø og Tone Fosser i Comperio og blir overveldet av mulighetene som finnes for å spisse budskapet.

Daglig leder, Ole-Kristian, sier: «Selv om Norge på mange måter er søkemotorenes hjemland og et område vi som nasjon er svært langt fremme på, er realiteten at altfor få virksomheter er flinke nok til å analysere søkemønstrene på en måte som gir gevinster. Det er synd, fordi disse dataene avslører både hva dine brukere gjør og også hva de faktisk tenker på».

«Analyser av bruksmønstre er rene gullgruven for virksomheter som er opptatte av å lage kunderettede løsninger», sier Tone som til daglig jobber med prosjektledelse i Comperio. «Avanserte søkeløsninger gir helt nye muligheter for de som vil hente ut mer informasjon som beslutningsgrunnlag for videre utvikling. Vi har flere kunder som har sett lyset og som vil kapitalisere på bedre beslutningsgrunnlag utover sommeren og høsten.»

Nesten fullt frokostmøte

Som en av verdens ledende ekspertmiljøer på området inviterer Comperio alle som jakter på bedre kundeopplevelser til en frokost på Hotel Continental i Oslo den 6. mai.

En av de som skal på scenen her, Kirsti Johanne Repstad i Statkraft AS, vil presentere hvordan de har jobbet med å forbedre relevans i virksomhetssøket, noe som har resultert i bedre brukeropplevelser og en mer effektiv hverdag for de ansatte.

På frokostmøtet vil også søkeeksperter i Comperio demonstrere hvordan grafteknologi kan anvendes på åpne data fra Vinmonopolets prisliste koblet mot brukermønstre for å anbefale den beste vinen eller det beste ølet. Grafteknologi gir nye kraftfulle muligheter for å avsløre interessante sammenhenger i data.

Comperio har de tre-fire siste årene blitt godt kjent med aktøren Elastic, som leverer verdensledende teknologi på søk og Big Data analyse. Christian Dahlqvist fra Elastic kommer for å presentere innovative og verdiskapende måter å bruke deres teknologi på.

Flere uker før selve frokosten er arrangementet nesten fullt og på spørsmål fra 3in.no får vi en klar forståelse av at dette er vanlig for søkeekspertene i Comperio. Frokostmøtene er populære. Dette bør du få med deg. Meld deg på i dag.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here