Månedens gullegg: 5000 brukere er i gang

“Eiendomsskyen” Viscenario søker investor for å vokse raskere. Nå er de valgt ut til månedens gullegg på Innobørs.

(Artikkelen er presentert i samarbeid med Innobørs og Opera Software)

Mai-måned ga åtte nye caser på Innobørs. Av disse har 3in.no i samarbeid med Opera kåret eiendoms-IT-satsingen Viscenario til månedens gullegg.

Selskapet som jakter 2,5 millioner kroner i kapital, har fått stor oppmerksomhet og har blitt delt over 300 ganger i sosiale medier. Pengene skal brukes til å vokse raskere – fra 16 kunder og 5.000 brukere til å kunne vinne både i Norge og internasjonalt.

– Vi ønsker å få inn en investor som kjenner eiendomsbransjen og som kan bidra til at vi får ansatt selgere som øker veksttakten, sier gründer Beate Størkson. Hun har tidligere etablert og solgt et selskap innenfor samme sektoren.

Hun poengterer overfor 3in.no at Viscenario er den eneste løsningen i sin kategori som er bygd for mobil og nettsky.

– Tilbakemeldingen vi får fra våre kunder, er at entreprenørbransjen og eiendomsbransjen fremdeles har store utfordringer på å holde budsjetter, og dele informasjon. Vår løsning knytter alle aktører sammen gjennom hele planlegging- og byggefasen – og viderefører driftsfasen direkte i samme løsning. Løsningen gir total kontroll over prosjektets faser, gjennomføring, og vil effektivt eliminere tid- og kostnadssprekker som følge av manglende kontroll, forklarte Størkson i intervjuet vi gjorde med henne i mai.

Det har så langt sikret partneravtaler i Danmark og Nederland, og Størkson håper at en lignende avtale snart er klar i USA.

Bygge- og eiendomsbransjen har tradisjonelt hengt etter i digitaliseringen. Det gir et enormt potensial for forbedringer, og 3in.no har tidligere skrevet om byggeappen Checkd vant den norske utgaven av Appcircus i vinter.

Dette var konkurrentene

I mai-versjonen av månedens gullegg konkurrerte Viscenario med flere andre spennende selskaper:

• Appmakerstore – lar brukerne lage sine egen mobilapp (DIY). Verktøyet brukes enkelt med “drag and drop”, uten at brukeren trenger å være programmerer.
• Calita – gjør det mulig å utvikle nye medisiner med 30 prosent tidsinnsparing
• Ceval – effektiv bakgrunnsjekk på nett
• Notify –  gjør det enklere for organisasjoner å distribuere informasjon til sine medlemmer, kunder, innbyggere eller studenter.
“Prosjektintelligens” – enklere, raskere og bedre prosjekthåndtering
Triton Biotech – skreddersydde veterinærvaksiner

Vil hjelpe neste generasjon

Opera Software er 3in.nos partner for kåringen av månedens gullegg. De er opptatt av at den neste generasjonen gründere skal få lov til å vokse frem.

– Opera har vist at en god idé meget vel kan bli morgendagens suksess, og vår tro på at dyktige team med gode ideer kan skape store verdier ligger til grunn for alt vi gjør. Derfor ønsker vi å hjelpe til med å løfte frem neste generasjon vinnerbedrifter, sier administrerende direktør Lars Boilesen i Opera.

Han leder det som for 20 år siden var en liten norsk oppstartsvirksomhet. I dag har selskapet mer enn 350 millioner brukere og kontorer på 30 lokasjoner rundt omkring i verden. Innen 2017 er målet å doble brukerbasen på Android-telefoner til en kvart milliard brukere.

Om «gullegg»-partner Opera Software

Opera Software ASA var for 20 år siden en liten norsk oppstartsvirksomhet, og i dag er de verdensledende innen sitt område med mer enn 350 millioner brukere. Opera leverer også produkter og tjenester til mer enn 120 operatører verden over, slik at de kan tilby abonnentene sine en raskere, bedre og mer økonomisk nettverksopplevelse.

Hovedkontoret til Opera ligger i Oslo, og har i dag 1400 ansatte stasjonert ved mer enn 25 ulike lokasjoner rundt om i verden, for eksempel USA, Kina, Japan, Singapore, Russland, Island, Sverige og Ukraina.

Tips oss

Har du et godt tips til en sak vi bør skrive om? Send ditt tips til post@innomag.no!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Translate »