Den 9. og 10. desember arrangerte StartupLab i samarbeid med Stanford dSchool en todagers Design Thinking Boot Camp. 45 ledere fra norsk næringsliv (blant annet Schibsted, DNB, Telenor++) deltok aktivt gjennom gruppearbeid på StartupLab og ute på byen.
– Det var rett og slett helt fantastisk – 45 nærings ledere tok to dager fri fra en hektisk førjulsstrid og var offline uten telefon og laptop, sier en svært fornøyd Rolf Assev, partner i StartupLab.

(Bilde: “Startuplab class 2015”.)

– StartupLab jobber i dag tett med næringslivet – for å koble gründermiljøet opp mot næringslivet. Det viktigste for en startupbedrift er å få sin første betalende kunde, sier Rolf.
– Først og fremst lærer oppstartbedriftene hva kundene er villige til å betale for – samtidig som en slik referansekunde vil være av stor viktighet for salg til andre partnere.

Stanford dSchool er blitt et av Stanfords mest populære utdanningsprogram. Det som startet i en brakke på campus, er nå kjent verden over for sin unike metodikk for designtenkning, innovasjon og kreativ utvikling.

Fra Palo Alto stilte Justin Ferrell, som leder instituttets «fellowship program», sammen med David Janka. Justin er tidligere journalist i Washington Post, som har vunnet The Pullitzers Prize, mens David er lege fra Stanford Medical School.

– Fokuset på dette Stanford dSchool-programmet er å bidra til at næringslivet i større grad skal lære seg å jobbe og tenke som grundere, sier Per Einar Dybvik.
– I løpet av disse to dagene har vi jobbet i små grupper som har løst oppgaver her på StartupLab og ute i byen. Det har vært fantastisk spennende å se hvordan en gruppe, med i utgangspunktet 5 ukjente personer, fra 5 forskjellige bedrifter, kan komme opp med nye spennende bedriftskonsepter bare i løpet av noen timer.

IMG_1429-2
Næringslivsledere “ute på byen” under gruppearbeidet.
IMG_1480
Tid for læring og idémyldring.

Mer informasjon om programmet

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here