Det er en glede for oss i Innomag å kunne informere om at vår hyppige kronikør professor Tor Wallin Andreassen om knappe to uker lanserer sin nye bok, og du som leser InnoMag har mulighet til å bli med på lanseringsfesten. Boka er viktig, og den kommer på en tid hvor spørsmålet om verdiskaping virkelig er i fokus.

Utgangspunktet enhver leder må ha, er at kundene vil velge den virksomheten som de mener er den mest attraktive i markedet. Da må virksomhetene innovere. I dag vet vi at kvalitet er inngangsbilletten til markedet og at innovasjoner er billetten til å bli værende i markedet. Nøkkelen til suksess er at virksomheten forblir attraktiv.

Denne boken handler om endringer i det eksterne miljøet – teknologiske, bærekraftmessige og økonomiske – som rammer alle. De som lykkes gjennom innovasjon vil oppleve en reel vekst og økt firmaverdi.

Boken vil vise at studenter og ledere i større grad må ta inn over seg at samfunnet og kundene i økende grad forventer at virksomhetene opptrer som gode naboer. Det vil si at virksomhetene i større grad må være en del av løsningene på tidens mange og komplekse utfordringer som for eksempel bærekraft, menneskeverd, utvikle vårt demokrati og styrke våre økonomiske, politiske og juridiske institusjoner.

Boken er nå i trykken og du kan glede deg. Det er Fagbokforlaget som utgir boken, og du kan kjøpe boken her.

Her kan du se Tor Wallin Andreassen snakke om boken sin!