De fire siste årene har Posten Bring etablert over 2.000 nye steder hvor kundene kan hente, sende eller returnere post og pakker. Posten har nå over 3.600 hentesteder over hele landet.

– Siden 2020 har vi gjennomført en landsomfattende satsning på vårt nettverk av betjente og selvbetjente hentesteder. De fire siste årene har vi mer enn doblet antall steder hvor kundene kan hente og sende pakker. I samme periode har vi opplevd en kraftig vekst i antall fra netthandel sendes. Vårt utvidede tilbud har økt tilgjengeligheten til Posten og gjort hverdagen til våre kunder enklere og mer fleksibelt, sier pressesjef Kenneth Tjønndal Pettersen i Posten.

Veksten i antallet utleveringssteder i Norge er på 130 prosent de siste fire årene. Brorparten av veksten er det Pakkeboksene som står for. Siden 2020 er det blitt plassert ut Pakkebokser på over 1.900 steder fra Svalbard i nord til Lindesnes i sør.

Nye tjenester i Pakkeboksene

I god tid før årets mest travle periode har Posten lansert noen helt nye tjenester i de selvbetjente Pakkeboksene. Alt du trenger er å laste ned Posten-appen.

– Nytt av året er at du nå også kan sende og returnere pakker direkte fra Pakkeboksene. Bestilling og hvordan du benytter deg av disse tjenestene finner du enkelt forklart i Posten-appen med en steg-for-steg-forklaring på hvordan du går fram, opplyser Pettersen.

I dag blir 80 prosent av alle pakkene som leveres til Pakkebokser håndtert ved hjelp av elektriske kjøretøy.