Det blir stadig tydeligere at vi må ta bedre vare på miljøet og naturen. Det er også klart at vi må ta bedre vare på vår fysiske og mentale helse. Her ligger det åpenbare muligheter for dyktige entreprenører som tør å satse.

En av de som satser er Anders Dreyer, som daglig leder i selskapet Vitability AS har han tatt mål av seg til å gjøre det enkelt å velge en sunn livsstil, og derfor har selskapet han startet for knappe to år siden nå lansert handelsportalen natur.no.

Vi møter en engasjert entreprenør som brenner for det han holder på med. Før vi rekker å spørre om hans planer for selskapets vekst ser han skeptisk på journalistens medbrakte IsTe og tar selv en slurk renset ionisert vann.

– Alt vi gjør mot naturen kommer tilbake til oss og vi trenger sårt gode kanaler som hjelper oss med å finne ren mat og produkter som bygger opp helsen vår og skaper bærekraftige kretsløp. Alt for mye av det vi putter i oss i dag koster oss energi, i stedet for å gi oss energi, sier han.

…og det er årsaken til at dere nå drar i gang natur.no i tillegg til altshop.no som dere allerede har?

– Ja, Natur.no er for alle som velger sunt og bærekraftig. Alt i sortimentet er naturlige råvarer med hovedfokus på økologisk. Vi har investert tungt i en svært skalerbar netthandelsplattform og støtter lokal kvalitet og gjør valget enkelt og trygt for våre mange kunder. Natur.no drives av en lidenskap for sunne, rene og bærekraftige produkter.

– Vi ønsker å være våre kunders prefererte handelsplattform som er trygg, enkel og med utfyllende informasjon. Utviklingen det siste året har vist oss at det er god plass mellom kolonial.no og helsekost segmentet. Som en norsk scale up skaper vi balanse og styrke i samfunnet, – samtidig som vi støtter miljøarbeidet og bærekraftig utvikling, smiler en fornøyd daglig Leder til InnoMag’s utsendte medarbeider.

Fra startup til scaleup!

Du sier at selskapet allerede anser seg som en scaleup, er ikke det vel raskt?

– Nei, det synes jeg ikke. Vi omsatte allerede det første året for over 4.5 Millioner og har også en svært høy gjenkjøpsratio. Vi har dessuten fått på plass et profesjonelt styre med tung kompetanse og øker salget for hver måned. Markedet er der og vi har produktene, det som nå trengs er å skalere veksten på en god måte.

Hvem er kundene deres?

– Våre kunder er hovedsakelig kvinner mellom 25 til 55 år som handler inn for familien, men også i økende grad menn som er interessert i å bevare en sunn livsstil og miljøet. Vi ser en voksende trend av bevisste kunder som ønsker sunne og bærekraftige valg. For disse er vi det naturlige valget!

Hva skiller dere fra andre aktører i markedet?

– Vi går i motsetning til mange andre ikke på kompromiss med våre kvaliteteskrav! Her velger vi nøye kun de reneste og sunneste varene. En utfordring i markedet er at det er lov å markedsføre nesten alt som NATURLIG, derfor blir mange lurt. Vi brenner for det vi holder på meg og gjør jobben med å sortere bort det som ikke holder mål, slik at våre kunder kan være 100% trygge.

I tillegg har vi investert mye i å få på plass en teknologisk løsning som i praksis er den samme som aktører som både Nike, Ford og Canon benytter. Vissheten om at vi ikke trenger å bytte system etterhvert som vi vokser gjør at jeg sover godt om natten!

Så du ser lyst på fremtiden for Vitability’s del?

– Definitivt! Vi eksekverer på en strategi som inkluderer flere spennende lanseringer i løpet av de neste 3-12 månedene og ambisjonen er å omsette for over 100 millioner om noen få år. Vi tror vi kan være med å endre mat & helse industrien i tiden fremover og gleder oss!

– Behovet for, og ønsket om bedre helse, mer energi, mer velvære og lengre liv er enormt, og vi har gode svar på hvordan vi kommer dit, avslutter entreprenøren med trøkk før han gir InnoMag’s utsendte en pose med sunt sukker og takker for praten.

 

InnoMag gjør oppmerksom på at ansvarlig redaktør i Innomag har investert i selskapet.