Posten innovasjonsdirektør, Alexander Haneng

Posten Norge – innovatør i årets travleste periode

Julepakkene skal frem!

Ingen vil la seg overraske over at Posten Norge er inne i årets desidert mest hektiske periode og vi nordmenn handler på nett og sender pakker landet rundt som aldri før. Alt tyder på at det nok en gang settes rekorder og det betyr lange hektiske dager for selskapet som har vært med oss i 374 år.

De tidvis enorme pakkevolum har ført til at Posten har etablert mange flere utleveringssteder. Det siste året har det blitt satt ut pakkebokser over hele landet hvor kundene kan hente pakker hele døgnet. I Trondheim ble det i forrige uke markert at Posten har plassert ut pakkebokser på over 60 steder i byen.

– Det siste året har vi etablert 50 nye betjente utleveringssteder og satt ut pakkebokser på 1000 ulike steder. Vi har nå passert 2660 steder hvor kundene kan hente pakker i Norge. Posten skal være lett tilgjengelig og det skal være fleksibilitet i måten kundene kan hente pakker på. Vi ser at de selvbetjente pakkeboksene på kort tid har blitt et populært og viktig supplement til våre betjente utleveringssteder, sier Tone Wille, konsernsjef i Posten.

Posten dynamiske innovasjonsdirektør, Alexander Haneng er blant mange fagspesialister som de siste ukene har byttet ut kontorstol med arbeidshansker og han sier i en kommentar at Posten jakter på en “all time high” og ny rekord i antall pakker for andre år på rad. Posten leverer nå ut 2 millioner pakker i uka. Vi kommer til å opprette 1000 pakkebokslokasjoner til i 2022, så alle skal få kort vei til å hente pakkene sine.

Posten Norge vant så sent som 2019 prisen som Norges mest innovative virksomhet

Deres Helix innovasjonsmodell, som blant annet MIT har pekt på som en god modell for å gjennomføre kundeorientert innovasjon og en hel rekke innovative grep har medført at Posten Norge fortsatt slår de fleste på innovasjonskraft. Som vi i InnoMag har påpekt tidligere stemmer den gamle «sannheten» om at store gamle virksomheter beveger seg langsomt og ikke fikser innovasjon slett ikke lenger – og det er nok mange Posten Norge kunder takknemlig for i årets julestri.

Tips oss

Har du et godt tips til en sak vi bør skrive om? Send ditt tips til post@innomag.no!