Tidligere administrerende direktør i musikktjenesten WiMP/TIDAL investerer i norske LunchFarm

Tidligere i høst ble Norges første lunsjapp lansert, en app som lar ansatte selvstyre sin lunsjlevering. Før det har gått to måneder har gründerselskapet fått inn sin første investor, tidligere administrerende direktør i musikktjenesten WiMP/TIDAL, Andy Chen.

Chen følger også det norske entreprenørmiljøet tett.
– De siste tolv månedene har vi sett en økning i startupselskaper innenfor teknologi i Norge, sier Chen.
– Oslo ligger fortsatt etter Stockholm og København, men er i ferd med å etablere seg som en by der nasjonale entreprenører viser ambisjon til å ekspandere globalt. LunchFarm er en av disse selskapene som jeg har hatt gleden av å komme nærmere innpå.

LunchFarms nye app gjør lunsjlevering enklere for bedrifter, og gir reduserte kostnader, mer fornøyde ansatte, mindre svinn og et bidrag til samfunnsansvar. LunchFarm matcher hver solgte lunsj med en lunsj til FNs matvareprogram. Chen ser stort potensial i det unge selskapet.
– Overflod i valg av lunsj, eller mat, er et naturlig ‘problem’ for en hver moderne by i vekst. Der er LunchFarms ambisjon om å levere en slik løsning i skala ekstremt relevant. Jeg er veldig begeistret for potensialet globalt også utover Oslo, siden det dekker et grunnleggende forbrukerbehov.

LunchFarm ledes av administrerende direktør Sheraz Hussain og medgründer og salgs- og markedsansvarlig Alexander Breivik.
– Vi er veldig glade for å få Andy med på laget, det betyr mye for oss, sier Hussain.
– Det åpner for et stort nettverk både lokalt og internasjonalt, og gjør at vi er et steg nærmere den internasjonale lanseringen vår.

Selskapet har allerede sett høy etterspørsel
– Vår teknologi løser flere problemer for bedrifter, forklarer Breivik.
– De sparer tid og ressurser, samtidig som de ansatte får mye mer fleksibilitet. Vi tror at enkelheten og valgfriheten vil bidra til mer fornøyde ansatte. Samtidig slipper bedriftene å kaste mat, appen sørger for at de alltid mottar riktig mengde.

Foruten miljøgevinsten ved redusert svinn ønsker LunchFarm også å gjøre mer for å ta samfunnsansvar. For hver bestilte lunsj via appen doneres en lunsj til verdens største nettverk for bekjempelse av sult, FNs Matvareprogram, World Food Programme.
– Vi tror at mange ikke er klar over hvor lite som skal til for å hjelpe, sier Breivik.
– Det koster to kroner å mette noen som sulter. Dette er en integrert del av vår virksomhet og vi håper at andre vil gjøre det samme.

Tips oss

Har du et godt tips til en sak vi bør skrive om? Send ditt tips til post@innomag.no!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *