Denne uken kom nyheten om at den norske plattformen uScore har rundet én million medlemmer på tvers av Norge, Sverige, Finland og Danmark. Med det markerer uScore seg som en av Nordens mest brukte tjenester for personlig økonomi, og en av de ledende digitale plattformene med hovedkontor i Norge. 

– Dette er en milepæl for oss og et tydelig signal om at behovet for brukervennlige og transparente økonomiverktøy er større enn noen gang, sier Jacob Risgaard Knudsen, CxO med ansvar for uScore. Vi skal fortsette å vokse i takt med behovene til nordiske forbrukere.

Et nordisk verktøy for økonomisk innsikt og bedre vilkår 

uScore gir brukerne gratis tilgang til oppdatert kredittscore, innsikt i egen økonomisk status, samt estimat for bolig- og bilverdi. Tjenesten benyttes daglig av personer som ønsker bedre oversikt og kontroll over egen økonomi. Gjennom samarbeid med ledende aktører som Storebrand, Nordea, Sparebank 1 og Bank Norwegian, tilbyr uScore medlemmene skreddersydde tilbud og bedre betingelser på boliglån, forsikringer, kredittkort og forbrukslån.

– Målet er ikke bare å gi innsikt, men faktisk gjøre økonomien bedre for brukerne våre, sier Knudsen.

Fra norsk oppstart til nordisk kraftsenter 

uScore ble opprinnelig lansert som Defero i 2019, og har hatt en rask vekst siden den gang. Etter oppkjøpet av Axo Group i 2022, skiftet selskapet navn til uScore og styrket satsingen på produktutvikling og regional ekspansjon. Med hovedkontor i Oslo, står selskapet godt rustet til videre vekst i Norden.

– Én million medlemmer er bare begynnelsen. Vi har en tydelig visjon om å være den foretrukne plattformen for økonomisk innsikt i hele Norden, avslutter Knudsen.