– Det finnes blader for bil, båt hytte, tur, trening og annet. Det som derimot ikke finnes er et kultur- og livsstilsmagasin bestående av gode redaksjonelle artikler for allment kunnskapssøkende mennesker i voksen alder, sier Bjørn Horten.

Sitatet oppsummerer ideen bak magasinet 55pluss. Horten, som er gründeren bak foretaket og daglig leder, var med på å utvikle Seniorportalene – en informasjonsportal på nett som siktet seg inn på det samme alderssegmentet.

– Seniorportalen har størst målgruppe fra pensjonsalderen og oppover. Gjennom 55pluss ønsket jeg å nå denne store og kjøpesterke aldersgruppen med et nytt og spennende konsept. Områdene med mest trafikk fra Seniorportalen er nå tatt inn i 55pluss.no, forteller han.

I tillegg til å være den mest velstående og kjøpesterke aldersgruppen, er andelen mennesker over 55 år i Norge raskt økende. I løpet av de neste 25 årene er det ventet at antallet nordmenn som er 55 eller eldre stiger til godt over to millioner, fra dagens 1,2.

– Med en gjennomsnittlig bruttoformue på over fire millioner, og et gjennomsnittlig bankinnskudd på over 700 000 kroner, er disse menneskene en svært interessant gruppe for annonsører, mener Horten.

Han understreker dessuten at det er snakk om mennesker som er opptatt av kvalitet, og som har tid og anledning til å gjennomføre ting de har lyst til å gjøre.

Lokker med fordelsprogram

Innobørs-registrerte 55pluss har derfor som målsetning å levere et produkt med fokus på kvalitet, både i innhold, design og materiale, forteller gründeren.

– Vi har knyttet til oss en engasjert, energisk og dyktig stab i utforming og produksjon av magasinet. Leserne møter engasjerte og sprudlende tekster skrevet av noen av landets beste skribenter.

I tillegg til papirmagasinet, som kommer ut seks ganger årlig, og nettportal, er det også lansert et fordelskort som gir rabatt ved en rekke ulike butikker, restauranter, aktiviteter og kulturtilbud rundt om i landet. Det gir også gunstige avtaler på ting som strøm, bredbånd og forsikring.

Søker ny kapital

Horten eier i dag hele selskapet, men er på utkikk etter strategiske partnere med kunnskap og erfarig fra media og fordelsprogrammer. Han forteller dessuten at han er ute etter å hente inn kapital for å øke markedsføringen.

– For å nå målsettingen på inntektssiden må vi øke markedsføringen betydelig. Vi trenger kapital til å engasjere markedsressurser, og til å øke aktiviteten mot annonsører og samarbeidspartnere for hele konseptet. Vi søker etter en million kroner i ny kapital til selskapet, utdyper han.

55pluss har som målsetning å bli et essensielt produkt for målgruppen, og er per i dag eneste tilbyder i Norge som retter seg mot alderssegmentet 55+ på denne måten.

– Medlemskapet hos oss er kun tilgjengelig etter at man har fylt 55, og vi lover kundene Norges beste medlemsklubb for aktive og kvalitetsbevisste personer i denne aldersgruppen. Vi ønsker at våre lesere både skal nikke gjenkjennende, bli inspirert, få nye ideer og kjenne at tekstene angår dem, avslutter Horten.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here